نقشه‌ برداری و GIS

گروه GIS و نقشه‌برداری این شرکت از ابتدای تأسیس شرکت فعالیت خود را آغاز نموده و نسبت به اجرای خدمات مهندسی نقشه‌برداری برای پروژه‌های عمرانی مختلف شامل نیروگاه‌ها، شبکه‌های خطوط انتقال نیرو، پست‌های انتقال و پروژه‌های ساختمانی و صنعتی اقدام نموده است.

خدمات مهندسی و طراحی گروه نقشه‌برداری و GIS شرکت طراح انرژی به شرح زیر می‌باشد:

  • ساماندهی مدیریت، تحلیل و پردازش اطلاعات نقشه‌ای و توصیفی در محیط سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی
  • تعیین موقعیت نقاط زمینی با استفاده از دستگاه‌های دقیق تعیین موقعیت جهانی GPS
  • طراحی و تشکیل پایگاه اطلاعاتی مشاوره فنی و ارائه اطلاعات و خدمات فنی
  • تهیه مدل ارتفاعی و منظره های سه بعدی از قبیل DSM, DTM, DEM
  • رقومی سازی نقشه‌های زمین شناسی، کاربری و توپوگرافی
  • تهیه نقشه‌های دیجیتالی شهری و … از تصاویر ماهواره ای
  • تهیه نقشه‌های توپوگرافی در مقیاس‌های مختلف
  • انجام پروژه‌های نقشه‌برداری

گروه مهندسی نقشه‌برداری با استفاده از نرم‌افزارهای روز و نقشه‌های پایه‌ای و استفاده از تصویر ماهواره‌ای و روش‌های جدید می‌تواند نسبت به انتخاب ساختگاه‌های نیروگاهی – پست‌های انتقال، انتخاب مسیر خطوط انتقال شبكه‌های آبیاری و خطوط لوله آب و گاز اقدام نماید.

عملیات نقشه‌برداری صنعتی در حوزه سیویل و سازه‌های بزرگ بعنوان یك ابزار دقیق بوده و در نصب توربین نیروگاه‌های حرارتی، اندازه‌گیری خوردگی یاطاقان‌ها و نصب برج‌های خنك‌كننده و امتداد‌گذاری و تراز سیستم‌های سنگین در كارخانه به خدمت گرفته می‌شود.

از آنجا كه نقشه‌برداری وظیفه تهیه اطلاعات مهندسی بصورت خطی یا دیجیتال از زمین جهت مطالعه و اجرای پروژه‌های عمرانی را بر عهده دارد، این موضوع می‌تواند نقطه شروع چرخه فرآوری دیجیتالی اطلاعات در یك سیستم مهندسی باشد. لذا تهیه نقشه‌های توپوگرافی و نقشه پلان و پروفیل بصورت دیجیتالی و با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی همانند برجگذاری خطوط انتقال نیرو، طرح مهندسی راه و محاسبه مشخصات فنی راه با استفاده از نرم‌افزارهای خاص روی نقشه دیجیتال قابل انجام است. همچنین در طراحی‌های گوناگون سیویل، محوطه سازی، طراحی شبکه‌های آب و فاضلاب و شهرسازی، نرم‌افزارهای طراحی می‌توانند نقشه دیجیتال را بعنوان ورودی بپذیرند.


DSM: Digital Surface Model

DTM: Digital Terrain Model

DEM: Digital Elevation Map

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *