گواهی نامه های بین المللی

گواهینامه بین المللی PMP

امروزه اخذ گواهینامه‌‌های معتبر مدیریت پروژه در دنیا به منظور تسط به حوزه های دانش و مهارت مدیریت پروژه به یکی از مهمترین اهداف مدیران و کارشناسان ارشد پروژه‌ها تبدیل شده است.

در راستای فعالیت‌ها و برنامه‌های اشاعه و گسترش دانش روز مدیریت پروژه، انستیتوی مدیریت پروژه PMI پس از آموزش و قبولی در آزمون حرفه‌ای مدیریت پروژه، گواهینامه[1]PMP را به مدیران مجرب اعطاء می‌نماید.

مدرک بین المللی مدیريت پروژه حرفه ای PMP به عنوان مشهورترین این گواهینامه‌ها با بیش از چهارصد هزار PMP تا آخر سپتامبر2010 در سراسر دنیا شهرتی جهانی و بین المللی یافته است.

PMP بدون تردید شناخته شده ترین و معتبرترین گواهینامه‌ای است که در زمینه مدیریت پروژه در سطح جهان مطرح می‌باشد و به منزله استانداردی مهم برای مدیران پروژه بحساب می‌آید.

اگرچه داشتن اين گواهينامه تاييد كننده تسلط دارنـده آن به حـوزه‌هاي مختلف مديريت پروژه می‌باشد ليكن افراد و سازمان‌ها عموماً به دلايل متعدد به سمت اين مدرك گرايش پيدا مي‌كنند. از سويي سازمان‌ها عموماً جهت اثبات شايستگي و توانمندي نيروي انساني خود نزد كارفرمايان يا مشتريان، پرسنل خود را تشويق به دريافت اين گواهينامه مي‌كنند و از سويي ديگر افراد و مديران جهت بالابردن سطح دانش و تخصص خود در مديريت پروژه‌ها اقدام به دريافت اين گواهینامه بين‌المللي مي‌نمایند. دارنده مدرک PMP بعنوان فرد متخصص و صاحب نظر در مدیریت پروژه شناخته می‌شود. اکنون در اکثر قریب به اتفاق کمپانی‌های بزرگ جهان داشتن این مدرک برای مدیران پروژه یک الزام قطعی می‌باشد.

از اين رو هر روز كارفرمايان بيشتري در دنيا (منجمله در ايران) داشتن مدرك PMP را براي مديران خود توصیه می نمایند.

[1] Project Management Professional

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *